עו"ד לסיוע לוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים הבנקאיים בחטיבת משאבי אנוש ומינהל

תיאור התפקיד:
1. בחינה ראשונית של המועמדים למינוי כדירקטורים בתאגידים בנקאיים בלא גרעין שליטה בהתאם להוראות הדין, בהתבסס, בין היתר, על התבחינים הבאים:
1. התאמה מקצועית – בחינת עמידת המועמד בדרישות תקנות החברות (תנאים ומבחנים לדירקטור בעל מומחיות חשבונאית ופיננסית ולדירקטור בעלכשירות מקצועית), התשס"ו – 2005;
2. בחינת יושרת המועמד;
3. קיום דרישות הדין והוראות המפקח על הבנקים בעניין העדר עילת פסילה מסוג זיקה לתאגיד הבנקאי ולגופים הקשורים אליו וחשש לניגוד עניינים; בעניין זה נדרשת הבנה מעמיקה של הוראות הדין לבחינת הזיקות כאמור, בחינת קשרי המועמד עם תאגידים ריאליים משמעותיים, עם גופי שוק הון ועוד;
4. התאמת השכלתו, ניסיונו וכישוריו של המועמד לצרכי התאגיד כאמור בפניית הבנק לוועדה;
5. זמינותו של המועמד.
2. ניהול התכתבויות עם המועמדים, לפי הצורך, על מנת להעמיק ולהבין את עמידתם בדרישות הכהונה.
3. טיפול בבקשות לקבלת מידע.
4. פנייה לרשויות רלוונטיות ולגורמים נוספים לשם קבלת עמדתם בסוגיה העולה במסגרת בדיקת המועמדים.
5. כתיבת חוות דעת לוועדה בעניינם של המועמדים וכתיבת מענה לוועדה באשר להתייחסות המועמדים לאמור בחוות הדעת.
6. היכרות מעמיקה עם עמדות הפיקוח על הבנקים בתחומים הרלוונטיים לאישור המועמד לכהן כדירקטור בתאגיד בנקאי.
7. בנוסף יכלול התפקיד:
1. עדכון נוהל סדרי עבודתה של הוועדה;
2. תיאום מועדים בין כל התאגידים הבנקאיים, שהוועדה אחראית להציע מועמדים לחברות בדירקטוריונים שלהם;
3. הבנת צרכי התאגיד הבנקאי מבחינת מספר המשרות הפנויות שיש לאייש בדירקטוריון, תוך מיון לפי סוגי הדירקטורים הנדרשים ותנאי כשירותם. קביעת ההרכב תערך לאחר התייעצות עם המפקח על הבנקים ובתיאום עם יחידת רישוי ובנקים חדשים בפיקוח על הבנקים;
4. תכנון לוח זמנים לקביעת אבני הדרך בכל הליך;
5. פרסום "קול קורא" למועמדים לתפקידים בדירקטוריונים של התאגידים הבנקאיים.
דרישות התפקיד:
1. רישיון עו"ד בתוקף, מטעם לשכת עורכי הדין.
2. עו"ד בעל/ת ניסיון של שלוש שנים לפחות (לא כולל התמחות), בתחומים של דיני החברות, דיני ניירות ערך או דיני הבנקאות בישראל; בקיאות בתחום בחינת זיקות וניגודי עניינים ובדיקת כשירויות של דירקטורים או של מועמדים לתפקיד דירקטור, על פי חוק החברות או דיני הבנקאות.
3. ניסיון ויכולת כתיבת חוות דעת משפטיות.
4. ניסיון בהובלת תהליכים מול גורמים בכירים.
5. יכולת ניתוח ובחינה של נושאים מורכבים (זיקות, כהונות מקבילות וניגודי עניינים).
6. יכולת הבנה ולימוד עצמי מעמיקים.
7. יכולת עבודה בתנאים מאומצים ומחויבות לעמידה בלוחות זמנים.
הערות:
• תהליך המיון למשרה מתבצע במקביל למועד פרסומה;
• ההעסקה תהיה על-פי חוזה אישי, לתקופה מרבית של עד 5 שנים;
• רק פניות מתאימות ייענו;
• המועמדים/ות הסופיים/ות יתכן ויעברו בחינות התאמה למשרה;
• כל האמור בלשון זכר, מתייחס גם ללשון נקבה;
• הבנק שומר את המידע בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות ולפי כל דין.